Thursday, 27 October 2011

KENAPA LELAKI SUKA WANITA BERUMUR ????

Sarah sebenarnya pinjam artikel ni ( copy dari EPIH EL NINO - Bernafas dalam ego)
Aku tak tahu kalau aku seorang je perasan yang ramai lelaki muda kahwin dengan wanita berusia sekarang. Paling tak pun, ada skandal dengan wanita berusia. Soal anak ikan kita letak tepi. Tu pekerjaan ye. Hahaha...




Kenapa lelaki muda suka wanita berusia?


Lebih matang dan berpengalaman
Aku sendiri tak suka wanita yang kebudak-budakan. Wanita berusia ni, manja dia beralas, tak gedik-gedik sangat. Pernah kau tengok wanita umur 40-an gedik-gedik pakai serba pink duduk kat shopping complex?


Menumpang kestabilan ekonomi
Macam sambil menyelam minum air. Bila lelaki muda bercinta dengan wanita berusia, lelaki tu juga dapat menumpang kestabilan ekonomi dia. Yelah kan, kekasih dia dah kerja, dia masih study. Mesti ada bantuan kewangan selain daripada PTPTN atau MARA.


Tak kuat merajuk
Aku sebagai lelaki mewakili lelaki lain nak bagitahu yang tak semua boyfriend suka bila awek dia merajuk. Kalau awek merajuk, mesti boyfriend nak kena pujuk. Hello kak, tu kekasih okay, bukan hamba.


Kesan lambakan produk kecantikan
Aku dah jumpa ramai wanita berumur 30-an tapi nampak macam 20-an berdasarkan penampilan mereka. Tapi perempuan jangan bangga sangat sebab walaupun produk kecantikan lelaki takde kat pasaran, tapi lelaki ada produk tenaga batin. Maka jadilah trend baru, lelaki tua suka perempuan muda. Terbalik kan?


Lebih memahami naluri lelaki
Mungkin wanita berusia ini berpengalaman bila bersama dengan lelaki jadi dia mungkin tahu yang mana perlu dan tak perlu dilakukan bila bersama lelaki yang jauh lebih muda darinya. Wanita inilah yang akan jadi jurupandu perjalanan dan lelaki itu hanyalah menurutnya. Tapi berhati-hati wahai lelaki, bimbang jadi Queen Control pulak.


Lebih bersifat keibuan
Lelaki, lepas kahwin mesti nak anak cepat-cepat. Tapi kebanyakan isteri muda tak bersedia nak timang anak awal-awal lepas kahwin, mungkin sebab takut badan dah tak mantap lepas bersalin atau belum bersedia bergelar ibu. Jadi bagi lelaki yang memikirkan tentang ibu bapanya yang semakin tua dan ingin menimang cucu sebelum menutup mata, wanita berusia memang pilihan utama walaupun soal zuriat memang jadi persoalan tapi itu rezeki dari Tuhan, kita hanya merancang.



Aku teringat, ustazah pernah cakap, Rasulullah dulu pun kahwin dengan Khadijah. Walaupun beza usia memang jauh, Baginda tetap dikurniakan cahaya mata. Ramai pulak tu. Kassim, Abdullah, Ibrahim, Fatimah, Zainah, Rukayah dan Umi Kalsum. Cuba baca kisah Rasulullah dapat wahyu pertama dan tengok macam mana kasih sayang yang Khadijah curahkan kepada suaminya yang jauh lebih muda.


Tapi wanita muda ada baiknya jugak. Secara realiti, lelaki lebih lambat matang daripada wanita. Jadi kalau suami lebih tua daripada isteri, tahap pemikiran mereka boleh dikatakan pada aras yang sama. Jadi, peranan suami sangat besar dan sebab itulah peranan isteri diperlukan. Rasulullah pun berkahwin dengan Aishah yang lebih muda darinya.


Jadi, pesanan saya kepada wanita berusia yang belum berkahwin, jangan risau jangan panik. Yakinkan diri anda untuk berpenampilan lebih menarik. Wanita muda yang seksi dan montok tu, anda ada saingan hebat sekarang.


Bagi aku, usia bukan penentu kebahagiaan. Nanti kalau aku panjang umur, aku jawab kenapa lelaki tua suka wanita muda. Tapi tunggu aku tua dululah. Hahaha...

Kunkun!!

Sarah suke......( walaupun tahu hanya di ambil kesempatan tapi yang penting cinta, kepercayaan, tanggung jawab dan redha dengan apa yang ada - itu lagi penting....)

Siapa awak, siapa Sarah tak penting.....kalau awak dapat terima sarah seadanya itu dah cukup membahgiakan....feeling la pulak.

Ini pulak artikel dari Mr. Azizan Kadir

1. Wanita berusia adalah lebih matang
Lelaki akan lebih tertarik dengan wanita yang matang. Sifat matang terdiri daripada dua, a) matang dari segi perwatakan termasuklah cara pemakain dan cara hidup b) matang dari segi pemikiran termasuklah cara percakapannya. Pada pendapat saya wanita berusia kebanyakkannya telah melalui satu tempoh hidup yang penuh dengan cabaran. Wanita berusia akan lebih mudah memahami dan bijak dalam menyelesaikan masalah dengan sifatnya yang lebih matang. Tahu menilai mana baik dan yang mana buruk.

2. Wanita berusia mempunyai sifat keibuan yang tinggi
Saya rasa, sebab kedua ini adalah antara sebab utama kenapa sekarang lebih ramai lelaki suka memilih wanita berusia untuk dijadikan pasangan hidup. Mengapa? Apabila sudah berumahtangga, impian yang paling besar bagi pasangan suami isteri adalah untuk mendapatakan cahaya mata. Bagi suami, sudah semestinya mereka mahukan wanita yang betul-betul sesuai menjadi isteri dan ibu kepada anak-anak mereka. Jawanpannya adalah dengan memilih wanita berusia akan dapat menyelesaikan masalah tersebut. Sekiranya lelaki memilih wanita muda atau dalam bahasa mudahnya wanita yang belum bersedia untuk menjadi ibu akan menimbulkan masalah dalam rumahtangga mereka nanti. Pada kebiasaanya wanita awal 20-an banyak mengalami masalah seperti ini apabila mereka sudah berumahtangga.

3. Wanita berusia lebih hebat dan lebih berpengalaman diranjang
Bagi lelaki yang mempunyai nafsu seks yang tinggi, mungkin faktor ini menjadi sebab kenapa lelaki suka memilih wanita berusia. Tidak dinafikan juga wanita muda kadang-kadang hebat diranjang. Wanita berusia terdirinya daripada anak dara lanjut usia ( andalusia) dan juga berkemungkinan berstatus janda. Bagi wanita berstatus janda, pengalaman mereka diranjang akan dimanfaatkan apabila bersama lelaki muda (suami). Lelaki yang mempunyai keinginan seks yang tinggi perlu menitikberatkan faktor-faktor seperti ini supaya tidak akan berlaku kes curang dalam rumahtangga.

4. Wanita berusia kebanyakkan bekerjaya dan berharta
Pada pemerhatian saya selama ini, kebanyakan wanita berusia mempunyai kerjaya yang hebat. Sehinggakan kerjaya tersebut membataskan masa mereka untuk mencari pasangan hidup. Makin berjaya makin susah untuk lelaki mendekati mereka. Tetapi ada sesetangah lelaki yang sukakan cabaran, mereka lebih suka untuk mendekati wanita seperti ini. Suka pada wanita berusia dan bekerjaya. Paras rupa tidak menjadi masalah bagi mereka. Di negara kita, jarang kita lihat wanita berusia dan berjaya dalam hidup menerima lelaki muda daripada mereka. Yang dapat kita lihat hari-hari adalah perempuan muda memilih lelaki yang jauh lebih tua daripada mereka. Di negara luar, mungkin sudah menjadi trend wanita berusia menyukai lelaki muda.
Bagaimana pula dengan wanita muda yang masih bergetah? Yay! Sekarang anda mendapat saingan hebat daripada kaum anda yang lebih berusia. Haha!  Tetapi, persoalannya kenapa anda wanita perlu tunggu berusia baru nak kahwin? Faktor jodoh? Saya nak ingatkan pada puan-puan, kahwin awal itu satu nikmat dan perempuan jangan terlalu memilih. Nak bangkang? Saya lagi suka.:P.

Sarah: He he he No Komen....

No comments:

Post a Comment

Post a Comment